Sömnlös, inte utan anledning

Normalt går jag upp 05:00 för att kunna vara på plats på kansliet nån gång mellan 07:30-07:50. Men så kommer de dagar jag jobbar hemma som jag kan sova ut, som idag. 

 Vaknar 05:00 och så börjar grubbla. Just nu är vi inne i administrativa arbetsdagar. Att betala ut domararvoden från DM, speca upp detta till en lönefil till föreningarna och sen fakturera detta ihop med de dagliga mejl och samtal vi får gör att man inte får mycket tid över för planering och eftertanke.

 Jag har fantastiska samtal med så många av er som precis om oss i förbunden ser i vilket desperat behov vi är i av att fortsätta det förändringsarbete vi påbörjat sen ett antal år tillbaka. Men anledningen till att jag ligger vaken och grubblar är det motstånd vi stöter på. 

 För i dagsläget är vi knappt 400 stycken mindre licensierade spelare i Sörmland än förra året.

 Borde vara fler än jag som ligger sömnlösa över den siffran.

//Janis