Läget just nu?

Efter den tuffa hösten så släppte allt förra veckan, och det ordentligt också. den här veckan ringer knappt telefonerna och mejlen uteblir.

 Det är så skönt att få tid till återhämtning. Och så dessa småsaker som vi kanske inte hunnit förut. Som att gå igenom våra mejlkorgar. Normalt anser jag att det inte ska behöva ta mer än 2 dagar innan vi svarar, men som hösten varit så har vi fått prioritera.

 I måndags var Stefan och Linus från Västmanlands Innebandyförbund på ett par timmars besök. Alltid så trevligt att samtala med kollegor. Vi är verkligen lika i mycket vi 2 distrikt. Lika stora, samma problem att brottas med. Synd att vi inte hinner träffar våra granndistrikt oftare.

 Annars är det DM till helgen, och nästa helg. Känns som att Telge har koll på allt vi inte har. Tyvärr är jag upptagen med annat så jag vetetusan om jag hinner vara på plats vilket är/ tråkigt. Men Niclas kommer att vara där till och från.

 Med en dryg månad kvar till distriktslags-SM så är det fokus på det. Overallerna kom igår. Jag har precis bokat mat till onsdagskvällen när vi kommer upp. Vi ska boka tider för träningar/matcher och fixa domare. Logistiken ska finslipas med busschauffören.

 På söndag ska Jonas och Andreas från Tävling/Domargruppen deltaga på tävlingskongressen i Uppsala. Inga stora frågor på agendan detta år. Några motioner om förändringar i distriktslags -SM.

 På söndag har även det etiska rådet sitt första möte. Vi har avsatt 4 timmar denna gång.

 Veckan efter ska jag och Sarah träffas för att planera matchvärdsutbildningarna och de fortsatta utbildningarna för föreningsledare.

 På tisdag ska jag och Niclas till Solna. Svenska Innebandyförbundet har sitt säte där. På förmiddagen har vi ett möte kring innebandyn vill och på eftermiddagen är det möte kring domarverksamheten. 

 Där är det trevligt att SIBF kallar till träffar. Dels har vi kanslichefer regelbundna möten. Sen har man tävlingsträffar som Niclas varit på och nu domarträffar. Vi får vår chans att säga vad vi tycker och SIBF får informera om det som händer. 

 Jag funderar på om vi inte ska hålla kvällsöppet på kansliet onsdagen den 19/12 och bjuda på glögg, kaffe och skinksmörgås. Synpunkter på det?

 

//Janis